Klaus Hvidtfeldt Larsen

Mine Sager

14. september 2017

Det lokale erhvervsliv

Det er grundpillen i hele kommunens økonomi

Det lokale erhvervsliv har allerede fået øjnene op for Morsø Erhvervsråd som tilbyder både iværksættere igangværende med at komme videre med deres virksomhed. Det er med rådgivning, kurser, kompetenceløft og netværk iblandt virksomhederne.

Et godt og sundt erhvervsliv sætter Mors på landkortet og genererer arbejdspladser til de fleste af borgerne. Det giver flere penge i omløb i vores butikker i byerne og en del af skatten lander hos kommunen som derved bedre kan vedligeholde veje, sørge for gode skoler og flere penge til ældreplejen samt alle de andre offentlige ting og institutioner.

-Jeg vil arbejde for at udvide hjælpen til vores nuværende virksomheder, men også sørge for at vi som kommune kan tilbyde gode forhold til virksomheder som kunne se Mors som deres nye base. Vi skal også have flere attraktive byggegrunde på hele Øen og en bedre infrastruktur som skal komme helt fra Herning.

Børn & unge

Vi skal tilbyde vores børn og unge de bedste muligheder

Det skal vi gøre fordi de skal tage over når vi andre bliver gamle. Det er så vigtigt at vi har fokus helt fra fødslen, så vi ved børnene får de bedste værktøjer med sig igennem årene til at blive voksne. Vi skal kunne udfordre dem, og tilbyde dem uddannelser og arbejde så de ikke flytter væk. Skulle de rejse ud i verden sørger vi for at stå klar til at modtage dem hvis de får hjemve :-)

-Med børn i børnehave og skole får jeg mulighed for at følge skolens arbejde og kan bedre se og hjælpe med deres udfordringer.

Kulturen

Mors skal være andet end Kulturmøde, Skaldyrsfestival og Jesperhus

Vi har allerede rigtig mange gode arrangementer rundt omkring på Øen, og her kan vi ikke komme uden om de tidligere nævnte. Der skal bare være flere og mere, og så skal vi have langt flere tilbud som er tiltalende for den brede befolkning. Vi har ikke mange tilbud til de unge på 16-30 årige. Idéen med et søsportscenter vil også kunne hjælpe på bedre udnyttelse af de vi har mest af - VAND. Havnen og klosterbugten skal hvis muligt udnyttes bedre, så det gavner på erhverv og turisme.